Algemeen

Hoe start ik het eenvoudigst met de MB connect line oplossingen?

Hiervoor hebben we twee Nederlandstalige opstarthandleidingen gemaakt. Klik op onderstaande links om deze te downloaden (PDF). SIMPLY.view; eenvoudige weergave (pdf)Geavanceerde weergave (pdf) 4S-video Maar er zijn ook meerdere YouTube video’s waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe de MB oplossingen werken, zie hiervoor 4S-video. How To Do Ook zijn er voor diverse applicaties Nederlandsstalige How To Do’s in PDF formaat. TeamViewer remote support Ook kunnen wij de eerste installatie van het account op het remote service portaal en router begeleiden.…

Lees verder

Router wordt na laden configuratie niet meer gevonden door mbDIALUP

Het wil wel is voor komen dat, door bijvoorbeeld een fout in de configuratie de router niet online wil komen. Als dan vervolgensde configuratie gewijzigd is kan deze aanpassing opnieuw via LAN geladen worden (router is nog niet online, dus synchroniserenkan nog niet). Echter zal mbDIALUP dan de router niet meer vinden via Verstuur naar apparaat. Dit komt door een beveiliging in de configuratie die ervoor zorgt dat netwerkscanner en hackers de router niet kunnen scannen. Maar dus ook mbDIALUP…

Lees verder

Kan ik via een SMS de router een reboot geven?

Ja, dit is mogelijk. De router moet zich wel op een GSM netwerk hebben aangemeld. Wanneer de router op een netwerk is aangemeld kan een SMS verstuurd worden met de tekst “reboot” naar het nummer van de simkaart. Download gehele omschrijving (pdf).

Lees verder

Wat zijn de vereisten voor de simkaart?

De simkaart moet aan de volgende eisen voldoen: De simkaart moet een online dataplan hebben. Dit betekent dat communicatie over het internet, speciaal via VPN, mogelijk moet zijn. Het formaat van de simkaart moet zijn “Mini SIM” (standaardformaat). Uitdrukbare simkaarten worden sterk afgeraden. Als er een SMS verstuurd moet worden vanuit de simkaart, activeer de SMS opties in het dataplan van de simkaart. De router moet een publiek IP-adres ontvangen van de simkaart. De volgende gegevens van de simkaart zijn nodig voor…

Lees verder

Geven jullie ook trainingen?

Wij kunnen de gebruikers van onze producten een training op maat bieden. Meer weten? Neem dan contact met ons op via 055 542 4228 of info@4sindustrie.nl en vraag naar de mogelijkheden.

Lees verder

Welke informatie heeft 4S industrie nodig voor support?

Om een case te beginnen hebben we standaard altijd de onderstaande informatie nodig. Hiermee kunnen wij u snel helpen en eventuele problemen zo spoedig mogelijk oplossen. Type router Ingegeven router naam op portaal Naam van portaal Serienummer Firmware versie Portaal versie mbCONNECT24.net (V1) of rsp.mbCONNECT24.net (V2) Extended loggings web-interface stap 1 Het configuratiebestand van het apparaat (.mbn) De mbDIALUP support logs (supportinformation export uit mbDIALUP)

Lees verder

mbCHECK vindt geen vrije VPN poort, wat moet ik doen?

Zorg ervoor dat tenminste één van de drie volgende poorten niet worden geblokt in de netwerk firewall. TCP 80, TCP 443 of TCP 1194.  Indien deze geblokt worden, overleg dan met de IT manager om één van de poorten open te zetten. Indien nodig kunt u contact opnemen met ons voor de white papers. Of neem ook is een kijkje op de Security pagina waarin we uitleggen hoe MB connect line omgaat met cybersecurity.

Lees verder

4S Industrie B.V.

Prins Willem-Alexanderlaan 301
7311 SW Apeldoorn
info@4sindustrie.nl

Maandag – vrijdag
8:30 – 17:00 uur
055 542 4228

TeamViewer support

Logo Teamviewer Quick Support